20-Years-of-Passion+AmCham_RGB.jpg

     AmCham Slovenija
     Dunajska cesta 156
     1000 Ljubljana


     +386 8 205 13 50

     info@prvimentor.si

© 2019 AmCham Slovenija. Vse pravice pridržane.

 All rights reserved.

OSNOVNA STRUKTURA MENTORSKIH SREČANJ IN OSNOVNA VPRAŠANJA[1]

Na prvem srečanju (po potrebi tudi na ostalih srečanjih):

  • Predstavita se drug drugemu in povesta kaj več o sebi, da se čim bolje spoznata in zbližata (npr. Kaj res rad počneš? Kaj te osrečuje? Kaj sta dva tvoja najboljša dogodka v preteklem tednu? Katere tri stvari bi naredil, če bi zadel na loteriji? Do česa ti je zelo mar? Kakšne so tvoje vrednote? V čem si odličen? Česa bi rad počel čim manj? Ipd.)

  • Pridobita zaupanje drug drugega (srečanja so zaupne narave, tukaj sem zato, da ti pomagam, nudim podporo, spodbujam…).

  • Uskladita se glede prihodnjega načina komunikacije.

  • Uskladita se glede medsebojnih želja / pričakovanj / kako si predstavljata mentoriranje / kje lahko vi kot mentor dodate vrednost mentorirancu / kako mu lahko pomagate (npr. Kakšne so tvoje želje / cilji glede najinih srečanj? Ipd.)

 

Na začetku srečanj:

  • Naredita skupno fotko (to sicer lahko naredita tudi na koncu, a se lahko zgodi, da se na to pozabi, zato je bolje to izvesti na začetku). Po srečanju, v roku treh dni, jo naložita na spletno stran XX.

  • Poskrbi za osredotočenost: Imava na voljo XX minut (za kolikor sta se dogovorila). Na kaj se želiš osredotočiti v tem času? (ali npr. Kaj želiš pridobiti (odnesti s seboj) od današnjega srečanja; ali npr. Kaj bi bil zate najboljši rezultat današnjega srečanja; ali npr. Kaj je tvoj cilj za današnje srečanje? Ipd.)

    • Pomagaj mu pri podrobnejši opredelitvi, če je potrebno (npr. Kaj konkretno to zate pomeni?).

    • Preveri, če si ga res dobro razumel in če je tudi tebi to smiselno (npr. Ali je XX res tisto, na kar se želiš osredotočiti? Kaj je namen tega? Ipd.)

    • Pomagaj mu pri sooblikovanju ciljev, saj si ti tisti, ki na podlagi lastnih izkušenj razume, kaj bi lahko mentorirancu koristilo in kjer bi lahko bil mentoriranec boljši, pametnejši, hitrejši, uspešnejši.

  • Nato poteka pogovor o tej temi…tekom pogovora aktivno poslušaj in bodi pozoren, da ga spodbujaš, sprejemaš in usmerjaš v rešitve.

  • Mentoriranca spodbudi, da pripravi akcijski plan za dosego željenih ciljev (rešitev). Dogovorita se, kako bosta realizacijo spremljala.

    • Preveri, če so cilji merljivi (npr. Rad/-a bi še enkrat preveril/-a, kako boš vedel/-a, da si dosegel/-la svoj cilj? Ipd.).

    • Lahko ga tudi spodbudiš, da vizualizira svoj uspeh, kar lahko mentoriranca dodatno motivira (npr. Ko boš dosegel cilj, kaj bo to zate pomenilo? / Kaj se bo zate spremenilo? / Kako se boš počutil? Ipd.)

 

Na koncu srečanj:

  • Preveri, če je morda še kaj, o čemer bi se želel pogovoriti mentoriranec (npr. Približujeva se koncu najinega srečanja in bi rad/-a le preveril/-a, če bi se v povezavi s tem želel/a še karkoli pogovoriti? Ipd.).

  • Naredi kratek povzetek (wrap-up) ključnih ugotovitev / dogovorov / postavljenih ciljev / razmisleka do naslednjega srečanja (npr. Poglejva še enkrat, kaj si želel pridobiti z današnjim srečanjem… Ti bo to koristilo v nadaljevanju? Kako? Do naslednjega srečanja sva se dogovorila, da boš XX… Ipd.).

  • Izmenjajta si feedback glede srečanja (kaj je bilo dobro; kaj bi lahko bilo bolje / drugače; predlogi za večji napredek / boljšo komunikacijo ipd.)

  • Uskladita se za naslednji termin, lokacijo in (maksimalno) trajanje srečanja.

  • Dobrodošlo je, če se lahko uskladita tudi za temo naslednjega srečanja (ki jo lahko seveda po potrebi prilagodita potrebam mentoriranca na naslednjem srečanju).

 

V roku treh dni po srečanju:

  • Oba, mentor in mentoriranec, izpolnita kratek spletni vprašalnik (dostopen tudi preko mobilnega telefona) z namenom pridobitve osnovnih povratnih informacij, ki bodo služile za izboljšanje mentorskega procesa ter osnovno evidenco izvedenih srečanj.

 

[1] To vam, mentorjem, lahko služi zgolj kot usmeritev – pomembno je, da znate strukturo srečanj, vprašanja, nasvete ipd. prilagajati potrebam mentoriranca.